Модуль 4. Додатковий пакет вимог до Безпечної і дружної до дитини школи в контексті здоров’я і безпеки
Індикація модуля, в якому знаходиться користувач
4.3 Послуги з охорони здоров’я
Пакет вимог до послуг з охорони здоров’я у закладі освіти складається з параметрів і еталонних показників. Невичерпний перелік вимог наведено у таблиці. За потреби конкретної закладу освіти його можна доповненити або скоротити.
№ | Параметр | Еталоні показники |
1 | Послуги з охорони здоров`я, які надає шкільна медсестра, працевлаштована на повний день |
Чи є у вашому закладі кваліфікована офіційно оформлена медсестра, яка працює повний робочий день і відповідальна за медичне обслуговування протягом всього дня, щодня?
Примітка. Рекомендовано залучення більшої кількості медсестер, якщо учні мають більшу потребу в медичному обслуговуванні. |
2 | Популяризація здоров`я та безпеки серед учнів та їхніх сімей |
Шкільна медсестра або інший медичний працівник у вашій школі займаються популяризацією здоров'я та безпеки серед учнів та їх сімей в рамках класних занять або інших заходів, через інформування по кожній із зазначених нижче тем? Примітка. Надавачі послуг у сфері охорони здоров`я – це кваліфіковані фахівці, такі як, лікарі, медсестри, стоматологи, викладачі з питань охорони здоров`я, та інші працівники, пов`язані з системою охорони здоров`я.
|
3 | Співпраця з іншими працівниками закладу освіти |
Чи співпрацює шкільна медсестра або інший медичний працівник з іншими працівниками школи, з метою популяризації здоров`я та безпеки серед учнів за допомогою принаймні шести зі способів, вказаних нижче?
|
4 | Визначення учнів з хронічними захворюваннями та нагляд за ними |
Чи володіє шкільна медсестра чи інший медичний працівник системою виявлення учнів з хронічними захворюваннями та нагляду за ними?
|
5 | Запровадження системи медичного направлення |
Чи реалізує ваш заклад системний підхід (який включає наступні компоненти) для направлення учнів за потреби до відповідних установ з охорони здоров`я?
|
6 |
Інформація про стан здоров`я учнів |
Чи має ваш заклад систему збору інформації про стан здоров`я учня на етапі його вступу до школи та кожного наступного року? Чи передається за потреби ця інформація відповідним співробітникам школи у письмовому вигляді?
|
7 | Надання консультацій шкільним лікарем |
Чи має ваш заклад доступ та можливість співпрацювати з лікарем-консультантом, який допомагає у складанні програм з питань охорони здоров`я для вашої школи?
|
8 | Оцінка кількості травм, отриманих у закладі освіти |
Чи систематично збирає медична сестра або інший медичний працівник інформацію щодо випадків ненавмисного травмування та насильства, які відбуваються на території школи (в тому числі в шкільних автобусах), або під час заходів, проведеними за підтримки школи? Чи аналізується ця інформація та переглядається послідовно керівництвом школи?
|
9 | План дій в надзвичайних ситуаціях |
Чи має шкільна медсестра або інший медичний працівник школи план дій в надзвичайних ситуаціях, який включає в себе всі компоненти, зазначені нижче для подальшої оцінки, управління, та направлення учнів та співробітників школи, які потребують невідкладної медичної допомоги (наприклад, внаслідок травмування, важкого нападу астми), до медичних закладів відповідного рівня?
|
10 | Стратегія лікування учнів з погано контрольованою астмою |
Ваш заклад допомагає або забезпечує стратегію лікування для учнів з погано контрольованою астмою?
Примітка. Надання допомоги у випадку погано контрольованої астми – це комплексний набір послуг, які надаються або окремою особою, або групою медичних працівників, співробітників школи та / або співробітників соціальної служби. Ці послуги можуть включати в себе:
|
11 |
Гарантія невідкладного та надійного доступу до швидкодіючих медикаментів для учнів, хворих на астму |
Чи використовує ваш заклад всі ці методи, аби гарантувати всім учням, хворим на астму, невідкладний та надійний доступ до швидкодіючих медикаментів у школі?
|
12 | Можливість навчання для всіх учнів, хворих на астму, щодо правильної поведінки при астматичних нападах |
Чи надає ваша школа можливість навчання для всіх учнів, хворих на астму, щодо правильної поведінки при астматичних нападах?
|
13 | Стратегія лікування харчової алергії |
Чи наявна у вашому закладі стратегія лікування харчової алергії та її профілактики (наприклад, План лікування та профілактики харчової алергії), який включає в себе наступні пріоритетні дії, необхідні для лікування харчової алергії в шкільному середовищі?
|
14 | Зусилля щодо боротьби зі вживанням тютюну та алкоголю |
Шкільна медсестра або інші медичні працівники застосовують наступні підходи щодо учнів, які вживають тютюн?
|
15 | Зв`язки з дружніми до молоді закладами/клініками, які займаються питаннями статевого та репродуктивного здоров`я |
Чи веде ваш заклад перелік громадських закладів, які надають молоді послуги з охорони здоров`я, та чи співпрацює школа систематично з цими закладами у напрямку надання учням послуг з питань сексуального та репродуктивного здоров'я?
|
Список використаних джерел
- Посібник з моніторингу та оцінки для шкільних програм охорони здоров’я. Вісім ключових показників на підтримку FRESH. (Формування ресурсів для ефективного шкільного охорони здоров’я). Червень 2013. — 54 с.
- School Health Index, https://www.cdc.gov/healthyschools/shi/index.htm/ Developed by the Centers for Disease Control and Prevention (CDC), National Center for HIV/AIDS, Viral Hepatitis, STD, and TB Prevention, Division of Adolescent and School Health, National Center for Chronic Disease Prevention and Health Promotion, Division of Nutrition, Physical Activity and Obesity, and Office on Smoking and Health; and the National Center for Injury Prevention and Control, Division of Unintentional Injury Prevention, and Division of Violence Prevention.