http://scfs.multycourse.com.ua/ 0 0 ua 90 16 7179dd05236c9e404a8f6221a0a346a7 121

УВАГА!

Не обрана стать. Вам необхідно перейти до профілю, обрати стать та зберегти внесені зміни.

Перейти до профілю
Закрити вікно
 
При натискані на цю кнопку ви потрапите на головну сторінку сайта
 
Це кнопка активації глосарія
   
Ця кнопка дозволяє скопіювати курс для офлайн проходження
 

Фон

color1 color2 color3
Дозволяє замінити колір фону робочої зони

Текст

Вибір мови:

Модуль 4. Додатковий пакет вимог до Безпечної і дружної до дитини школи в контексті здоров’я і безпеки
Індикація модуля, в якому знаходиться користувач

4.2 Послуги з харчування

Пакет вимог до послуг з харчування у закладі освіти складається з параметрів і еталонних показників. Невичерпний перелік вимог наведено у таблиці. За потреби конкретної закладу освіти його можна доповненити або скоротити.

 

 №  Параметр Еталоні показники
 1 Сніданок та обід

Чи забезпечує ваш заклад харчування (сніданок та обід), які є абсолютно доступними для всіх учнів?

  • Заклад пропонує сніданок та обід і вони є доступними для всіх учнів.
 2 Закупівля та приготування здорової їжі

Чи систематично дотримується служба шкільного харчування правил щодо закупівлі та приготування більш здорових продуктів?

  • Дотримання інструкцій, які вимагають меншого вмісту солі в приготованій їжі; а також у таких консервованих продуктах як овочі, соуси та ін.
  • Дотримання інструкцій, які вимагають меншого вмісту цукру в готових продуктах, зокрема, в цільнозернових мюслях, зернових батончиках; сніданках - млинцях або вафлях; а також у консервованих фруктах.
  • Запікання м’яса у духовці чи на вогні, радше ніж його смаження на олії.
  • Приготування овочів на пару або запікання.
  • Приготування овочів без олії або з малою її кількістю.
  • Приготування їжі у посуді з протипригарним покриттям, використання паперу для випічки, а не жиру чи олії.
  • Використання заморожених, або консервованих з низьким вмістом солі, овочів замість звичайних консервованих овочів.
  • Використання продуктів, вирощених або вироблених на місцевих с/г підприємствах/фермах, зокрема, молока, сільськогосподарських продуктів та/або м'яса, курки чи риби.
  • Дотримання стандартизованих рецептів, що передбачають приготування їжі з обмеженим використанням жирів, олій, солі та цукру.
  • Використання інших приправ (свіжих трав) замість солі. Трави можуть бути вирощені на шкільній присадибній ділянці або у місцевих виробників.
 3 Популяризація здорового/правильного вибору їжі та напоїв

Чи популяризує ваш заклад вибір на користь здорової їжі та напоїв наступними способами?

  • Різноманітні фрукти викладені в привабливі вази або кошики.
  • Фрукти у вигляді шматочків або нарізки доступні щодня.
  • Щодня фрукти викладені в такому місці, де б учні бачили їх та могли дістати.
  • Щодня овочі додаються в усі перекуси, доступні учням.
  • Всі співробітники, особливо ті, які обслуговують учнів, відповідно підготовлені аби ввічливо спонукати учнів обрати та з`їсти запропоновані овочі разом з обідом.
  • У школі практикуються опитування учнів та дегустація учнями блюд з метою удосконалення меню, дизайну шкільної їдальні та нових ідей щодо промоції здорового харчування.
  • Мистецькі витвори учнів демонструються у зонах відпочинку та шкільній їдальні.
  • Щоденні оголошення використовуються для популяризації та продажу блюд з меню.
 4 Достатня кількість часу для споживання їжі у школі

Чи мають учні принаймні 15 хвилин аби поснідати, і принаймні 20 хвилин на обід з моменту, коли вони сіли за стіл?

  • Учні мають принаймні 15 хвилин аби поснідати, і принаймні 20 хвилин на обід з моменту, коли вони сіли за стіл.
 5 Співпраця між персоналом шкільної їдальні та вчителями

Чи використовують співробітники їдальні три або більше із зазначених нижче форм співпраці з вчителями для підсилення уроків з питань здорового харчування, які проводяться в школі?

  • Участь у розробці та реалізації освітніх програм з питань здорового харчування.
  • Показ освітніх та інформаційних матеріалів для підсилення тематичних уроків.
  • Забезпечують продуктами харчування для їх використання при проведенні уроків зі здорового харчування / дієтології.
  • Пропонують нові ідеї для підготовки тематичних уроків.
  • Проводять тематичні уроки або презентації для учнів
  • Влаштовують для класів екскурсії їдальнею.
 6 Щорічний безперервний процес навчання та підготовки персоналу шкільної їдальні

Чи всі керівники та співробітники служби харчування вашого закладу отримали відповідну освіту / пройшли підготовку?

  • Всі співробітники служби шкільного харчування отримали відповідну освіту / пройшли підготовку.

Примітка.

Теми для обговорення можуть включати питання ( але не обмежуватись ними) безпеки харчових продуктів, оновлення стандартів шкільного харчування, чутливість до певних продуктів та алергію, технології обслуговування клієнтів або виробництва харчових продуктів.

 7 Чиста, безпечна, охайна їдальня

Чи забезпечує ваш заклад учнів чистою, безпечною та охайною їдальнею, відповідно до зазначених нижче критеріїв?

  • Фізична структура (наприклад, стіни, покриття підлоги) не потребує ремонту.
  • Столи та стільці не пошкоджені та підходять за розміром всім школярам.
  • Місця для сидіння не переповнені (тобто, ніколи не зайняті більше ніж на 100%).
  • У шкільній їдальні діють правила безпечної поведінки (наприклад, не бігати, не кидати їжу або посуд).
  • Підлога та столи прибираються у проміжках між обідами або під час перерв.
  • Їдальня оформлена у відповідності до віку учнів.
  • Відповідні методи використовуються для запобігання надмірному шуму (наприклад, заборонено свистіти).
  • Запахи приємні та не надто різкі.
  • Учнів з особливими потребами забезпечують за потреби відповідними пристроями для харчування.
 8 Наявність запасів продуктів харчування на випадок надзвичайних ситуацій

Чи навчені співробітники шкільного закладу харчування та спостерігачі у їдальні (наприклад, вчителі, помічники) швидко та ефективно реагувати на вказані нижче види надзвичайних ситуацій, пов`язаних з харчуванням?

  • Задуха (удушення).
  • Стихійні лиха (наприклад, проблеми з охолодженням і зберіганням продуктів в умовах відключення електроенергії).
  • Необхідність швидкої медичної допомоги (наприклад, важкі алергічні реакції на їжу, наслідки діабету).
  • Спроби заразити харчові продукти біологічними чи іншими забрудненнями.
  • Ситуації, які вимагають надання учням притулку в школі.
 9 Діяльність за програмою «Від ферми школі»

Чи здійснює ваш заклад будь-які заходи за програмою «Від ферми школі»?

  • Місцеві продукти, та/або ті, які виробляються в області, включені до шкільного меню.
  • Інформація про сільське господарство та харчування включена до навчальних програм.
  • При школі є садок/город.
  • Школа проводить екскурсії для учнів /або виробничу практику на базі місцевих с/г ферм.
  • Школа використовує акції або спеціальні заходи, як, наприклад, дегустації, які популяризують місцеві продукти.

 

Список використаних джерел

  1. Посібник з моніторингу та оцінки для шкільних програм охорони здоров’я. Вісім ключових показників на підтримку FRESH. (Формування ресурсів для ефективного шкільного охорони здоров’я). Червень 2013. — 54 с.
  2. School Health Index, https://www.cdc.gov/healthyschools/shi/index.htm/ Developed by the Centers for Disease Control and Prevention (CDC), National Center for HIV/AIDS, Viral Hepatitis, STD, and TB Prevention, Division of Adolescent and School Health, National Center for Chronic Disease Prevention and Health Promotion, Division of Nutrition, Physical Activity and Obesity, and Office on Smoking and Health; and the National Center for Injury Prevention and Control, Division of Unintentional Injury Prevention, and Division of Violence Prevention.

Перевір себе

1) Пакет вимог «Послуги з харчування» містить такі критерії (оберіть усі правильні відповіді):

Закінчити тест
Скролінгована робоча зона розкриття змісту тем модуля. Містить тексти, зображення, аудіо та відео матеріал.