http://scfs.multycourse.com.ua/ 0 0 ua 75 16 1993ef6a778b8aa48a2b24afbd3fc2f2 118

УВАГА!

Не обрана стать. Вам необхідно перейти до профілю, обрати стать та зберегти внесені зміни.

Перейти до профілю
Закрити вікно
 
При натискані на цю кнопку ви потрапите на головну сторінку сайта
 
Це кнопка активації глосарія
   
Ця кнопка дозволяє скопіювати курс для офлайн проходження
 

Фон

color1 color2 color3
Дозволяє замінити колір фону робочої зони

Текст

Вибір мови:

Розділ 4. Додатковий пакет вимог до Безпечної і дружної до дитини школи в контексті здоров’я і безпеки
Індикація модуля, в якому знаходиться користувач

4.1 Фізичне виховання та інші програми фізичної активності

 

У цьому розділі ви ознайомитися з додатковим пакетом вимог для створення безпечної і дружньої до дитини школи, пов’язаних із чинниками ризику і захисту для здоров’я дітей і персоналу школи. Вимоги упорядковані за п’ять напрямками:

  1. Фізичне виховання та інші програми фізичної активності.
  2. Послуги з харчування.
  3. Послуги з охорони здоров`я.
  4. Консультування та надання психологічної і соціальної допомоги.
  5. Підготовка персоналу та популяризація здорового способу життя серед працівників закладу.

 

 

Пакет вимог до фізичного виховання у закладі освіти складається з параметрів і еталонних показників. Невичерпний перелік вимог наведено у таблиці. За потреби конкретної закладу освіти його можна доповненити або скоротити.

 

 №  Параметр Еталоні показники
 1

60 хвилин фізичного виховання на день, 225 хвилин на тиждень

Чи всі учні у кожному класі мають достатню кількість хвилин фізичного виховання на день (тиждень) протягом усього навчального року?

Довідка: Уроки фізичного виховання потрібно проводити принаймні три рази на тиждень; краще, якщо уроки фізкультури проводитимуться щодня.

 2

Інформація та матеріали для вчителів фізичного виховання

Чи всі вчителі фізичного виховання забезпечені інформацією та матеріалами, вказаними нижче, які допомагають якісно проводити уроки фізичної культури?

  • Цілі, завдання та очікувані результати фізичного виховання.
  • Наявний навчальний план з фізичного виховання.
  • План з оцінювання успішності учнів.
  • Пристрої контролю фізичної активності, такі як крокоміри, пульсометри.
  • Протоколи для аналізу та оцінювання успішності учнів з фізичного виховання.
  • Види навчання, які збільшують час, коли учні займаються фізичною активністю від помірної до високої інтенсивності.
  • Види навчання, які залучають до процесу фізичного виховання учнів з довгостроковими фізичними, медичними або розумовими обмеженнями.
 3 Заборона відмови або звільнення від уроків фізичного виховання

Чи забороняє заклад відмову або звільнення від уроків фізичного виховання?

  • Заклад освіти забороняє відмову або звільнення від уроків фізичного виховання.
 4 Учні активні принаймні 50% часу уроку

Під час більшості уроків фізичного виховання вчителі підтримують активність учнів на рівні від помірної до високої принаймні 50% часу?

  • Так, на всіх або на більшості уроків.
 5 Індивідуальні плани фізичної активності та занять фізичною культурою

Чи розробляють та втілюють учні власні індивідуальні плани фізичної активності та занять фізичною культурою в рамках програми з фізичного виховання?
Чи підтримують вчителі фізичного виховання постійний зворотній зв`язок з учнями з питань реалізації їх планів?

  • Учні розробляють та втілюють власні індивідуальні плани фізичної активності, а вчителі підтримують постійний зворотній зв`язок з учнями з питань реалізації їх планів.
 6 Сприяння реалізації громадських заходів з фізичної культури

Чи містить навчальна програма з фізичного виховання у вашому закладі три або більше методи, які спонукають учнів до участі в різноманітних видах громадських заходів з фізичної культури?

  • Обговорення в класі.
  • Дошки оголошень.
  • Анонси, орієнтовані на широкий загал.
  • Запрошені лектори, які пропагують громадські програми.
  • Розповсюдження листівок.
  • Домашні завдання.
  • Статті в інформаційних бюлетенях.
  • Отримані заліки за участь в громадських заходах та програмах з фізичної культури.
 7 Дипломовані вчителі фізичної культури

Чи всі уроки фізичної культури проводяться дипломованими вчителями, які мають відповідний диплом або мають дозвіл на викладання фізичної культури?

  • Всі уроки фізичної культури проводяться дипломованими вчителями, які мають відповідний диплом або мають дозвіл на викладання фізичної культури.
 8 Увага до учнів з особливими потребами

Чи передбачає навчальна програма з фізичного виховання у вашій школі використання всіх або більшості методів, зазначених нижче, які дозволяють учням з особливими потребами щодо здоров`я відвідувати уроки фізичного виховання?

  • Уроки фізкультури адаптовані під потреби учнів.
  • Використання спорядження та інвентарю, адаптованого під спеціальні потреби учнів.
  • Забезпечення повноцінної участі в уроках фізичного виховання учнів з хронічними захворюваннями, належним чином та коли вони мають таку можливість.
  • Спостереження за проявами та симптомами хронічних захворювань.
  • Заохочення учнів носити з собою потрібні ліки і самостійно слідкувати за їх прийомом (в тому числі профілактичних і/або тих, що приймають у випадку астматичних нападів) у спортивній залі та на ігрових полях; допомога учням, які не мають ліків з собою.
  • Заохочення студентів до активного самоконтролю в спортивному залі та на ігрових полях (якщо батьки/опікуни, медичний працівник і шкільна медсестра радять це робити).
  • Залучення другого вчителя, помічника, фізіотерапевта, або професійного терапевта для допомоги учням у разі необхідності.
  • Використання методики навчання за принципом «рівний-рівному» (наприклад, об'єднання учнів без особливих потреб щодо здоров`я з учнями, які такі потреби мають).
 9 Заходи з безпеки під час занять фізичною культурою

Чи передбачає навчальна програма з фізичного виховання у вашому закладі використання всіх заходів безпеки, зазначених нижче?

  • Активний нагляд.
  • Заохочення соціально орієнтованої поведінки.
  • Використання захисного одягу та спорядження, яке підходить дитині за розміром та знаходиться у хорошому стані.
  • Використання безпечного, відповідного до віку учнів, інвентарю.
  • Мінімізація впливу сонця, смогу та екстремальних температур.
  • Використання методів боротьби з інфекцією під час роботи з кров`ю та іншими рідинами тіла.
  • Спостереження за навколишнім середовищем, щоб знизити вплив потенційних алергенів або подразнюючих речовин (наприклад, пилку, бджіл, сильних запахів).
 10 Підвищення кваліфікації вчителів

Чи мають викладачі фізичного виховання принаймні раз на рік проходити курси підвищення кваліфікації з питань фізичного виховання?

  • Викладачі фізичного виховання принаймні раз на рік мають проходити курси підвищення кваліфікації з питань фізичного виховання.
 11 Участь у шкільних спортивних програмах або секціях

Чи беруть участь хлопці та дівчата у шкільних спортивних програмах або секціях, які проводяться під егідою школи?

  • Багато хлопців і дівчат беруть участь у шкільних спортивних програмах або секціях, які проводяться під егідою школи.
 12 Можливість участі у міжшкільних заняттях спортом

Чи представлені у вашому закладі принаймні 5 різних видів спорту, у яких і хлопці, і дівчата могли б змагатись на міжшкільному рівні?

  • Заклад пропонує і хлопцям, і дівчатам принаймні 5 різних видів спорту, представлених на міжшкільному рівні.
 13 Можливість участі в заходах з фізичної активності до та після навчання

Чи надає ваш заклад можливості для учнів займатись фізичною активністю до та після навчального дня, наприклад, за допомогою організованої фізичної активності або доступу до закладів або обладнання для фізичної активності?

  • Заклад надає можливості для учнів займатись фізичною активністю як до, так і після навчального дня.
 14 Проведення активних перерв у класах

Чи всім учням надаються можливості брати участь в активних перервах у класах?

  • Всім учням щодня надаються можливості брати участь в активних перервах у класах.
 15 Вимоги до підготовки тренерів з видів спорту

Чи вимагають у вашому закладі від усіх спортивних тренерів міжшкільного рівня пройти підготовку у тому виді спорту, який вони викладають, що відображає достатню майстерність і знання у галузі, в якій вони викладають?

  • У закладі освіти від усіх спортивних тренерів міжшкільного рівня вимагають пройти підготовку у тому виді спорту, який вони викладають.
16 Відповідність спортивних закладів / інвентарю стандартам безпеки

Чи гарантує школа, що інфраструктура та обладнання для фізичної активності відповідає або перевищує рекомендовані стандарти безпеки щодо проектування, монтажу та технічного обслуговування, наступними способами?

  • Регулярний огляд і ремонт внутрішніх і зовнішніх ігрових зон, в тому числі ігрових майданчиків і спортивних полів.
  • Регулярний огляд і ремонт спортивного інвентарю, як-то м'ячі, скакалки, кардіотренажери, тренажери вільної ваги та силові тренажери.
  • Оббиті пом’якшувачем / матами стійки воріт та стіни спортивної зали.
  • Майданчик для гри в футбол, баскетбол, волейбол.
  • Надійно закріплені переносні футбольні ворота, які зберігаються в закритому приміщенні, коли не використовуються.
  • Відкриті трибуни, сконструйовані таким чином, щоб мінімізувати ризик падіння.
  • Проти ковзальні поверхні біля басейну.
  • Басейни, спроектовані, побудовані та модернізовані таким чином, аби уникнути пошкоджень.
 17 Вимоги до правил безпеки під час занять спортом

Чи забезпечує спортивна програма вашого закладу впровадження та виконання всіх наступних вимог до правил безпеки?

  • Вимагає проходження медичного огляду у лікаря.
  • Уникає крайнощів у тренувальному режимі, які можуть призвести до травм (наприклад, тепловий удар, виснаження, зневоднення, розтягнення зв`язок, перевантаження).
  • Встановлює допуски, в тому числі дозвіл від медичного працівника, перш ніж дозволити подальшу участь у заняттях або повернення до гри після травми голови.
  • Заохочує хорошу фізичну підготовку, роботу в команді, а також дотримання правил безпеки.
  • Суворо дотримується заборони насильства та агресії з боку учнів, глядачів, тренерів та інших осіб під час спортивних заходів.
  • Суворо дотримується заборони небезпечної спортивної поведінки (наприклад, атака головою у футболі, гра високо піднятою ключкою в хокеї, кидання біти у бейсболі).
  • Повідомляє про всі спортивні травми до відповідної установи.

 

Список використаних джерел

  1. Посібник з моніторингу та оцінки для шкільних програм охорони здоров’я. Вісім ключових показників на підтримку FRESH. (Формування ресурсів для ефективного шкільного охорони здоров’я). Червень 2013. — 54 с.
  2. School Health Index, https://www.cdc.gov/healthyschools/shi/index.htm/ Developed by the Centers for Disease Control and Prevention (CDC), National Center for HIV/AIDS, Viral Hepatitis, STD, and TB Prevention, Division of Adolescent and School Health, National Center for Chronic Disease Prevention and Health Promotion, Division of Nutrition, Physical Activity and Obesity, and Office on Smoking and Health; and the National Center for Injury Prevention and Control, Division of Unintentional Injury Prevention, and Division of Violence Prevention.

 

Перевір себе

1) Пакет вимог «Фізичне виховання та інші програми фізичної активності» містить такі параметри (оберіть усі правильні відповіді):

2) Еталонними показниками для параметру модуля «Інформація та матеріали для вчителів фізичного виховання» є такі (оберіть усі правильні):

3) Еталонними показниками для параметру модуля «Відповідність спортивних закладів / інвентарю стандартам безпеки» є такі (оберіть усі правильні):

Закінчити тест
Скролінгована робоча зона розкриття змісту тем модуля. Містить тексти, зображення, аудіо та відео матеріал.