http://scfs.multycourse.com.ua/ 0 0 ua 90 19 353b751ee696ef670cbcb1943accbdfc 115

УВАГА!

Не обрана стать. Вам необхідно перейти до профілю, обрати стать та зберегти внесені зміни.

Перейти до профілю
Закрити вікно
 
При натискані на цю кнопку ви потрапите на головну сторінку сайта
 
Це кнопка активації глосарія
   
Ця кнопка дозволяє скопіювати курс для офлайн проходження
 

Фон

color1 color2 color3
Дозволяє замінити колір фону робочої зони

Текст

Вибір мови:

Модуль 3. Базовий пакет вимог до БДДШ
Індикація модуля, в якому знаходиться користувач

3.2 Базовий пакет вимог психосоціального середовища

Базовий пакет вимог до психосоціального середовища складається з параметрів і еталонних показників другого стандарту безпечної і дружної до дитини школи «Комфортне психосоціальне середовище». Невичерпний перелік вимог наведено у таблиці. За потреби конкретної закладу освіти його можна доповненити або скоротити.

 

 №  Параметр стандарту

Еталоні показники

1 Обізнаність персоналу із концепцією безпечної і дружньої до дитини школи

Чи є у вашому закладі наступні компоненти щодо обізнаності персоналу з концепції безпечної і дружньої до дитини школи?

  • Педагогічні працівники і персонал закладу знає концепцією безпечної і дружньої до дитини школи;
  • Увесь персонал закладу пройшов навчання з питань впровадження безпечної і дружньої до дитини школи
  • Вчителі обговорюють з учнями питання безпечної і дружньої до дитини школи;
  • У закладі за участю персоналу, учнів і їхніх батьків складається план заходів щодо створення безпечного і дружнього до дітей середовища
  • Персонал закладу, учні і батьки приймають участь у реалізації плану заходів щодо впровадження концепції безпечної і дружньої до дитини школи
2

Підтримка дружньої, заохочувальної і комфортної атмосфери для всіх учасників навчально-виховного процесу

Чи наявні у вашому закладі освіти наступні компоненти?

  • У школі учні почуваються в безпеці
  • Учні переймаються справами один одного
  • Вчителі заохочують учнів дбати одне про одного
  • У школі сприяють швидкій адаптації нових учнів
  • Вчителі допомагають учням у скрутних ситуаціях
  • Учні впевнені, що за потреби отримають в школі допомогу та підтримку
  • Учні гостинно приймають новачків і допомагають їм
  • Учні ставляться толерантно до «не таких, як усі»
  • Учні мають право і можливість висловлювати свою думку та бути почутими в класі
  • Учні, які навчаються не рідною мовою, мають змогу розмовляти своєю рідною мовою упродовж дня
  • У школі є люди, яким усі довіряють і до яких можна підійти у разі виникнення проблеми чи за конфіденційною порадою;
  • Навчально-методичні матеріали для учнів позбавлені образливих гендерних, етичних, релігійних та інших дискримінаційних стереотипів
  • Працівники школи переконані, що школа – це хороше місце для роботи
  • У школі працівники почуваються в безпеці
  • Колектив школи згуртований та організований
  • Працівники школи переймаються справами один одного
  • Працівники школи активно залучаються до шкільного життя;
  • Учителі впевнені, що у разі потреби вони отримають допомогу та підтримку від інших працівників школи
3

Активна політика щодо недопущення всіх видів насильства і має чіткі правила реагування на прояви насильства і знущання (булінгу)

Чи наявні у вашому закладі освіти наступні компоненти політики щодо недопущення всіх видів насильства?

  • У закладі розроблено чіткі правила (протоколи) щодо попередження і реагування на вияви всіх видів насильства (фізичного, психологічного, сексуального)
  • у закладі здійснюється постійний контроль за дотриманням цих правил
  • Учні регулярно проходять тренінги з розвитку соціальних навичок попередження і конструктивного розв’язання конфліктів
  • У закладі регулярно проводяться заходи з метою формування нетерпимого ставлення до насильства, підтримки взаємоповаги, посилення дружніх стосунків, створення позитивного психологічного клімату та вільної від насильства шкільної культури
  • Вчителі не застосовують фізичного покарання і психологічного насилля щодо учнів
  • Усі учні мають право заявити про неналежну чи образливу поведінку будь-кого
  • Учні знають, що за вияви насилля у закладі або за його межами вони понесуть відповідальність
  • Учні знають, до кого з працівників закладу звернутися у випадку знущання над ними
  • Учні у закладі не зазнають сексуальних домагань
  • У закладі навчаються учні, які були спеціально навчені для врегулювання конфліктних ситуацій
  • Вчителі мають змогу отримувати нові знання і набувати навички, які допомагають їм створювати безпечне середовище у закладі
  • Політика закладу забороняє психологічне покарання, як прийнятну дисциплінарну процедуру
  • Вчителям, які стали жертвами стресових ситуацій чи випадків із виявами насильства, надається необхідна допомога та підтримка
  • Заклад має затверджені процедури щодо роботи з учнями/ педагогічними працівниками школи, які стали свідками або жертвами випадків із виявами насильства;
  • У закладі встановлено порядок, згідно з яким батьки мають право заявити про неналежну чи образливу поведінку будь-кого;
  • У закладі існує затверджений порядок дій персоналу у разі виникнення випадків знущання;
  • У закладі здійснюється політика запобігання випадкам сексуальних домагань;
  • Персонал закладу поінформований, у який спосіб найкраще залучити «замкнених у собі» та «не таких, як усі» учнів до шкільного життя;
  • Педагогічний колектив робить активні кроки щодо запобігання ситуацій бойкоту учнів їхніми однокласниками;
  • У закладі ведуться записи та відстежуються усі випадки травматизму, про які повідомляють учні чи працівники школи
4 Регуляції щодо попередження утисків та залякування

Чи створено у вашому закладі клімат, який перешкоджає утискам і знущанням, з використанням кожного з наступних способів?

  • Персонал, учні та батьки поінформовані різноманітними способами про регуляції, які дають визначення утискам і знущанням та пояснюють наслідки такої поведінки
  • Дисциплінарні регуляції справедливо і послідовно впроваджуються серед усіх груп учнів
  • Персонал та учні ставляться одне до одного з повагою та ввічливістю
  • Принципи чесної гри та ненасильство мають особливе значення на ігровому майданчику, у шкільному автобусі, та на шкільних заходах
  • Учнів заохочують повідомляти про випадки утисків або залякування, в тому числі методами анонімного інформування
  • Жертвам утисків та залякування надається підтримка
5 Вільний доступ до відпочинку та позаурочної діяльності, сприятливої для здоров’я, безпеки і розвитку

Чи наявні у вашому закладі освіти наступні компоненти забезпечення доступу до відпочинку та позаурочної діяльності?

  • У вашому закладі відводиться час для відпочинку та ігор упродовж дня
  • Під час відпочинку та ігор присутній відповідальний дорослий, який контролює дотримання правил безпеки
  • У закладі виділено місце, де під час відпочинку діти, які не хочуть грати з усіма, можуть залишитися наодинці
  • Учні можуть придумувати власні творчі конкурси та ігри без залучення дорослих
  • Всі учні можуть спробувати себе у творчих (музичних, мистецьких або сценічних) видах діяльності, які не передбачають конкуренції та екзаменів
  • Всі учні можуть займатися фізичними видами діяльності за особистим планом
  • У позашкільний час учні можуть відвідувати різні гуртки (приміром, математичний, історичний, літературний, театральний, туристичний)
6

Надання психологічних консультацій, психосоціальної підтримки і перенаправлення учнів для зовнішньої допомоги

Чи наявні у вашому закладі освіти наступні компоненти щодо надання психологічних консультацій та психосоціальної підтримки, особливо для дітей, постраждалих внаслідок конфлікту та дітей із сімей, що перебувають у складних життєвих обставинах

  • Психологічна служба закладу забезпечує зниження рівня психосоціального стресу серед дітей та вчителів;
  • Психологічна служба закладу забезпечує зниження рівня конфліктів і кількості проявів насильства у класі;
  • Психологічна служба закладу забезпечує зниження рівня емоційних проблем у дітей.
  • У вашому закладі створена і діє система перенаправлення у разі потреби учнів для отримання зовнішньої медичної або психологічної допомоги
7 Методи створення позитивного клімату

Чи сприяє ваш заклад освіти створенню позитивного психосоціального клімату з використанням всіх зазначених нижче практик?

  • Чітко окреслювати очікування від навчання та поведінки учнів, та ділитись цими очікуваннями з сім'ями, аби спонукати їх до дотримання відповідних дій вдома
  • Сприяти розвитку соціально-орієнтованої поведінки через залучення учнів до таких заходів, як наставництво за принципом «рівний – рівному», класні обов`язки, допомога в навчанні, допомога вчителю.
  • Проводити загальношкільні заходи, які дозволяють учням дізнатися про різні культури та досвід.
  • Вимагати від персоналу звертатись до кожного учня на ім’я.
  • Персонал заохочує учнів просити про допомогу, коли це необхідно.
  • Персонал має вживати своєчасних заходів для вирішення проблем, про які повідомляють учні або їхні батьки.
  • Персонал має хвалити учнів за позитивну поведінку з іншими учнями та батьками
8

Подолання перешкод для навчання

Чи пропонують у вашому закладі освіти тим учням, які цього потребують, різноманітні послуги, спрямовані на допомогу учням у подоланні перешкод для навчання?

  • Тим учням, які цього потребують, пропонуються різноманітні послуги, спрямовані на допомогу учням у подоланні перешкод для навчання

Довідка:

Перешкоди для навчання включають нестачу основних життєвих ресурсів та можливостей для розвитку, соціально-психологічні проблеми, проблеми фізичного здоров'я, загальні чинники, які викликають стрес, кризи та надзвичайні ситуації, складні зміни, пов'язані з етапами навчання, перехід до нової школи, зіткнення з безпритульністю та пристосування до нової культури або звичаїв. Послуги, спрямовані на усунення перешкод для навчання, включають в себе психічне здоров'я, спеціальну освіту, відповідний догляд за хворими, психологічні та соціальні послуги; консультування; наставництво; репетиторство; допомогу в класі; інструктаж нових учнів

9 Відсутність дискримінації щодо ВІЛ-інфекції

Чи реалізується у вашому закладі політика недискримінації з урахуванням загальнодержавних або місцевих вимог, яка захищає ВІЛ-інфікованих учнів та співробітників, та містить всі наступні компоненти?

  • Діти з ВІЛ/СНІД можуть навчатись у звичайних класах без будь-яких обмежень по причині ВІЛ-статусу
  • ВІЛ-інфіковані учні, про чий статус відомо, можуть повною мірою займатись фізичною культурою, брати участь у спортивних змаганнях, позакласних шкільних заходах за підтримки школи, та інших програмах фізичної активності
  • Залякування чи знущання з ВІЛ-інфікованих учнів та співробітників є неприпустимим
  • До пропусків занять через необхідність ставляться з належним розумінням (наприклад, медично обґрунтована відсутність виправдана)
  • У випадках дискримінації у закладі підготовлені та зберігаються процедурні правила для здійснення виправних дій (наприклад, неупереджене слухання з можливістю участі батьків або опікунів і з представленням захисника, процедура перегляду)
10

Конфіденційність щодо ВІЛ-статусу

Чи дотримуються у вашому закладі політики конфіденційності щодо ВІЛ-статусу з урахуванням загальнодержавних вимог, яка включає в себе всі наступні компоненти?

  • Учні або співробітники не зобов'язані розкривати будь-кому інформацію щодо ВІЛ-статусу
  • Аналіз на антитіла до ВІЛ не вимагається з жодною метою
  • ВІЛ-статус не підлягає розголошенню без рішення суду або поінформованої, письмової, підписаної та датованої згоди особи з ВІЛ-інфекцією (або одного з батьків / опікуна юридично неповнолітньої людини) у відповідності до загальнодержавних вимог
  • Медико-санітарна документація, нотатки та інші документи, де зазначено ВІЛ-статус, мають зберігатись під замком
  • Коло осіб, які мають доступ до конфіденційних записів, обмежене названими в письмовому дозволі від імені особи (або одного з батьків/ опікуна), та співробітниками швидкої допомоги
  • Інформація щодо ВІЛ-статусу не буде додана до постійної навчальної або медичної документації учня без його письмової згоди (або письмової згоди одного з батьків/опікуна)
  • Процедурні правила для здійснення виправних дій у випадку порушення регуляцій

 

Список використаних джерел

  1. Школы, доброжелательные к ребенку http://www.unicef.org/ceecis/ru/education_21974.html
  2. Посібник з моніторингу та оцінки для шкільних програм охорони здоров’я. Вісім ключових показників на підтримку FRESH. (Формування ресурсів для ефективного шкільного охорони здоров’я). Червень 2013. — 54 с.

Перевір себе

1) Стандарт «Комфортне психосоціальне середовище» містить такі критерії (оберіть усі правильні відповіді):

Закінчити тест
Скролінгована робоча зона розкриття змісту тем модуля. Містить тексти, зображення, аудіо та відео матеріал.