http://scfs.multycourse.com.ua/ 0 0 ua 90 19 3c48af2cfd1ae9c00be47a7ec77b758b 117

УВАГА!

Не обрана стать. Вам необхідно перейти до профілю, обрати стать та зберегти внесені зміни.

Перейти до профілю
Закрити вікно
 
При натискані на цю кнопку ви потрапите на головну сторінку сайта
 
Це кнопка активації глосарія
   
Ця кнопка дозволяє скопіювати курс для офлайн проходження
 

Фон

color1 color2 color3
Дозволяє замінити колір фону робочої зони

Текст

Вибір мови:

Модуль 3. Базовий пакет вимог до БДДШ
Індикація модуля, в якому знаходиться користувач

3.1 Базовий пакет вимог фізичного середовища

 

У цьому модулі ви ознайомитеся з базовим пакетом вимог для створення безпечної і дружньої до дитини школи відповідно до чотирьох стандартів.

 

 

Базовий пакет вимог до фізичного середовища складається з параметрів і еталонних показників першого стандарту безпечної і дружної до дитини школи «Захисне та сприятливе для здоров’я і навчання фізичне середовище». Невичерпний перелік вимог наведено у таблиці. За потреби конкретного закладу освіти його можна доповнити або скоротити.

 

Параметр стандарту

Еталоні показники

1

Наявність комплексу затверджених норм і правил щодо безпеки для життя і здоров’я у закладі освіти

Чи є у вашому закладі затверджені норми і правила щодо безпеки життя та здоров’я учнів і персоналу, які включають наступні компоненти?

  • Правила безпеки у навколишній території, подвір’ї і у приміщеннях закладу освіти.
  • Рекомендації щодо безпечної дороги до школи.
  • Санітарно-гігієнічні норми і правила.
  • Правила пожежної та електричної безпеки.
  • Норми і правила безпеки харчування.
  • Правила безпеки при заняттях фізичною культурою.
  • Протоколи щодо надання домедичної допомоги.
  • Правила безпеки при контактах з кров’ю.
  • Правила мінної безпеки.
  • Правила (протоколи) дій у надзвичайних ситуаціях.
  • Процедури повідомлення щодо порушення норм і правил безпеки.
  • Призначено особу /осіб, відповідальних за дотримання норм і правил щодо безпеки життя і здоров’я учнів, персоналу і відвідувачів.
  • Визначено порядок навчання дітей і підвищення кваліфікації персоналу з питань безпеки.
  • Комплекс норм і правил безпеки зведено у кодекс, а найбільш важливі правила розміщено на видноті.
2

Учні, батьки, персонал і відвідувачі ознайомлені з нормами і правилами щодо безпеки для життя і здоров’я у закладі освіти

Чи інформує ваш заклад освіти про норми і правила безпеки щодо життя і здоров'я наступним чином?

  • Позначки (наприклад, курити заборонено).
  • Інформування персоналу.
  • Наради.
  • Інформування учнів.
  • Довідник для учня.
  • Довідник для персоналу.
  • Договори/контракти з персоналом.
  • Довідник для батьків, інформаційні бюлетені.
  • Регуляції, включені до контрактів із зовнішніми постачальниками та організаціями, які користуються шкільними приміщеннями.
  • Оголошення під час проведення шкільних заходів.
  • Зустрічі, проведені за сприяння школи.
  • Зустрічі з громадою.
  • Інтернет сайт школи або району.
3

Рекомендації щодо безпечного маршруту до закладу освіти

Чи наявні у вашому закладі освіти такі компоненти?

  • Затверджені рекомендації щодо безпечної дороги до вашого закладу освіти.
  • Вчителі інформують учнів молодших класів щодо безпечної дороги до школи.
  • Вчителі обговорюють з батьками учнів рекомендації щодо дотримання безпечної дорого до школи.
4

Навколишня територія, подвір’я і приміщення закладу освіти є безпечними для життя і здоров’я учнів

Чи є навколишня територія, подвір’я і приміщення вашого закладу безпечними для життя і здоров’я учнів?

  • На дорогах біля закладу є безпечні пішохідні переходи.
  • Поблизу закладу не продаються сигарети і алкогольні вироби.
  • Пришкільна територія огороджена парканом.
  • На територію закладу не пускають сторонніх осіб та автомобілі.
  • У закладі є охорона, відео-спостереження.
5 У закладі освіти створено належні санітарно-гігієнічні умови

Чи є наявними у вашому закладі освіти наступні компоненти санітарно - гігієнічних умов?

  • У закладі завжди є якісна питна вода, наприклад, у кулерах.
  • У закладі є система каналізації.
  • У закладі здійснюється щоденне прибирання, вивіз сміття і відходів.
  • Усі навчальні класи, коридори, спортзали, бібліотека, столова, туалетні кімнати регулярно провітрюються (або обладнані сучасною системою вентиляції.
  • У навчальних приміщеннях комфортна температура упродовж усього навчального року.
  • Всі навчальні класи, допоміжні приміщення і пришкільна територія добре освітлюються протягом навчального дня.
  • У закладі облаштовані окремі туалетні кімнати для хлопців та дівчат, які забезпечені усім необхідним (закриті кабінки, відповідна кількість унітазів, рукомийників, є холодна і тепла вода, мило, папір тощо).
6 У закладі освіти належний рівень пожежної та електричної безпеки

Чи є наявними у вашому закладі освіти наступні компоненти пожежної та електричної безпеки?

  • У закладі на видноті розміщено вогнегасники.
  • Всі приміщення обладнані засобами автоматичної пожежної сигналізації і стаціонарними автоматичними установками пожежогасіння.
  • Всі електропроводи і електричні розетки надійно ізольовано, забезпечено занулення і заземлення електрообладнання.
  • Діти і персонал закладу не мають доступу до елементів, які можуть опинитися під напругою внаслідок порушення ізоляції проводів.
  • Персонал закладу та учні періодично проходять навчання правилам пожежної та електричної безпеки.
7

Дії щодо покращення якості повітря у приміщеннях

Чи регулярно у вашому закладі здійснюються всі наступні дії для покращення якості повітря у приміщеннях?

  • Регулярне прибирання і обробка пилососом, коли учнів немає в школі (рекомендовано використовувати пилососи з високоефективними фільтрами твердих частинок).
  • Оперативне реагування на ознаки вологи, в тому числі грибок, цвіль та протікання води у будівлі (наприклад, крізь водопровід) та навколо обшивки будівлі (наприклад, двері, вікна, дах).
  • Запобігання потраплянню та накопиченню вихлопних газів у школі або на відкритій території, шляхом заборони холостої ходи автобусів та легкових автомобілів біля школи.
  • Підтримка нормальної вентиляції у всій будівлі.
  • Наявність розкладу регулярного технічного обслуговування та ремонту систем опалення, вентиляції та кондиціонування повітря.
  • Зменшення або усунення шкідливого впливу тварин та птахів (хутро та пір`я).
  • Наявність розкладу фарбування та капітального ремонту будівлі або проведення реконструкції в період, коли навчальний процес не відбувається, та ізолювання територій, де проводиться реконструкція, аби обмежити потрапляння пилу та сміття.
8 У закладі освіти забезпечено доступ до якісного харчування

Чи є наявними у вашому закладі освіти наступні компоненти доступу до якісного харчування?

  • Організовано гаряче харчування для всіх бажаючих.
  • У закладі працює буфет.
  • В асортименті буфетної продукції немає чіпсів, солодкої газованої води та продуктів фастфуду.
9

Доступ до безкоштовної питної води

У вашому закладі освіти безпечна питна вода є доступною та безкоштовною для учнів протягом усього навчального дня?

  • Учні можуть користуватись фонтанчиками або кулерами протягом усього навчального дня, і вони можуть приносити до класу наповнені водою пляшки.
10 Всі продукти харчування, які продаються протягом навчального дня, мають відповідати стандартам здорового харчування.

Чи відповідають стандартам здорового харчування всі продукти, які подають чи продають учням протягом навчального дня?

  • Сюди відносяться замовлення з меню на вибір, шкільні магазини, їдальні, закусочні, а також будь-які заходи, де продається їжа.
  • Всі продукти харчування, які продаються, відповідають стандартам здорового харчування.
11 Усі напої, які продаються протягом навчального дня, мають відповідати стандартам здорового харчування.

Чи відповідають стандартам здорового харчування напої, які подають і продають учням протягом навчального дня?

  • Це включає в себе замовлення з меню на вибір, торгові автомати з напоями, шкільні магазини, їдальні, закусочні або візки з їжею, а також будь-які заходи, де продаються напої.
  • Всі напої, які продаються, відповідають стандартам здорового харчування.
12

Контроль за рекламою і просуванням харчових продуктів і напоїв

Чи обмежується реклама та просування продуктів харчування і напоїв на території вашого закладу освіти виключно продуктами харчування і напоями, які відповідають стандартам здорового харчування?

  • Реклама може включати в себе (але не обмежується ними) маркетинг і брендинг у кафетеріях, коридорах, загальних холах, класних кімнатах, кімнатах для персоналу або шкільних магазинах; стелажах, контейнерах для харчових продуктів чи стаканчиках для напоїв, кулерах, спортивному обладнанні та спортивних сумках. Серед прикладів - шкільні ЗМІ, плакати та наклейки.
  • Рекламуються або просуваються тільки продукти харчування і напої, які відповідають стандартам здорового харчування, або жодні продукти харчування та напої не рекламуються або не просуваються на території закладу.
13

У закладі освіти забезпечено доступ до майданчиків для заняття фізичною культурою, пункту надання першої домедичної допомоги

Чи є наявними у вашому закладі освіти наступні компоненти доступу до занять фізичною культурою?

  • Заклад має майданчики і приміщення для заняття фізичною культурою на уроках і позаурочний час.
  • Персонал закладу освіти і всі учні мають вільний доступ заняття фізичною культурою в позаурочний час.
  • У закладі є пункт надання домедичної допомоги.
14 Безпека об’єктів фізичного виховання

Чи відповідають ваші об’єкти фізичного виховання всім наступним критеріям?

  • Як зовнішні, так і внутрішні об`єкти можуть використовуватись для проведення уроків фізичного виховання, шкільних програм або спортивних секцій, та міжшкільних спортивних програм.
  • Внутрішні об`єкти облаштовані таким чином, що проведення уроків фізкультури не залежить від погодних умов (наприклад, дощу або екстремальних температур).
  • Під час уроків фізичного виховання всі учні можуть активно займатись фізкультурою, без загрози переповнення залу або ризиків для безпеки учнів.
  • Заклади фізичного виховання є доступними для людей з обмеженими можливостями.
  • Усі бажаючі учні можуть записатись до спортивних гуртків і зареєструватись до участі у міжшкільних спортивних заходах, та брати в них участь без загрози переповнення зали та ризиків для безпеки учнів внутрішні та зовнішні об'єкти закладу освіти відкриті у позашкільний час для фізичної активності учнів, членів їх сімей і громади.
15 Заборона щодо використання фізичного навантаження у якості покарання

Чи заборонено у вашому закладі використовувати фізичне навантаження чи звільнення від уроків фізкультури в якості покарання? Чи постійно дотримуються цієї заборони?

  • Використання фізичних навантажень та звільнення від уроків фізкультури заборонені у якості покарання, і цих заборон постійно дотримуються.
16 Заходи щодо попередження травматизму

Чи гарантує ваш заклад заходи щодо попередження травматизму як всередині і зовні шкільних споруд, використовуючи всі наступні способи?

  • Підлога має антиковзаюче покриття, а сходи оснащені міцними поручнями.
  • Отрути та небезпечні хімікати марковані та зберігаються в зачинених приміщеннях.
  • Доступне обладнання для надання першої допомоги та наявні інструкції з безпеки.
  • Всі зони закладу мають достатнє освітлення, а усамітнені території наглухо зачинені чи знаходяться під наглядом.
  • Димові пожежні сигналізації, зрошувачі та вогнегасники встановлені та знаходяться у робочому стані.
  • Пішоходам пропонується спеціальний захист, в тому числі чергові, які регулюють рух транспорту біля школи, охоронці, пішохідні переходи та безпечне місце для посадки в автобус і автомобіль.
  • Місця та об'єкти для фізичної активності (в тому числі ігрові та спортивні майданчики) відповідають рекомендованим стандартам безпеки, або перевищують їх.
  • Територія закладу та будівлі виглядають приємними та гостинними (тобто, впорядковані, не переповнені, добре освітлені, не містять графіті).
17 Підготовка персоналу з питань ненавмисного травмування, насильства та суїциду

Чи всі співробітники вашого закладу освіти пройшли підготовку з питань запобігання ненавмисним травмам, насильству і самогубствам протягом останніх 2-х років?

  • Всі співробітники закладу освіти пройшли підготовку з питань запобігання ненавмисним травмам, насильству і самогубствам протягом останніх 2-х років.
18 Наявні норми і правила щодо запобіжних заходів при контакті з кров’ю

Чи реалізував ваш заклад політику з дотримання стандартних заходів безпеки щодо контакту з кров’ю, яка включає в себе всі наступні компоненти?

  • Забезпечення і вимога використовувати латексні або поліетиленові рукавички та окуляри при контакті з кров'ю та рідинами організму.
  • Забезпечення жорстким контейнером для використаних голок/лез в установах, де можуть використовуватись шприці.
  • Відповідна дезінфекція поверхонь та засобів очистки після контакту з кров`ю та рідинами організму.
  • Інструкції з належної утилізації забруднених матеріалів (наприклад, одягу, перев'язувальних матеріалів, серветок/рушників).
  • Процедури та диспансеризація співробітників, які контактують з кров`ю.
19 Заборона вживання тютюну та алкоголю серед учнів

Чи заборонено учням у вашому закладі вживати тютюн і алкоголь, 24 години на добу, 7 днів на тиждень в наступних місцях?

  • У всіх будівлях (в тому числі під час позакласних подій).
  • На всіх майданчиках (в тому числі під час позакласних подій).
  • На всіх заходах, проведених за підтримки закладу, які відбуваються поза шкільною територією.
  • У всіх транспортних засобах закладу освіти.
20 Заборона вживання тютюну та алкоголю серед персоналу школи та відвідувачів

Чи заборонено персоналу та відвідувачам вашої школи вживати тютюн і алкоголь, 24 години на добу, 7 днів на тиждень в наступних місцях?

  • У всіх будівлях (в тому числі під час позакласних заходів).
  • На всіх шкільних майданчиках (в тому числі під час позакласних заходів).
  • На всіх заходах, проведених за підтримки закладу, які відбуваються поза шкільною територією.
  • У всіх транспортних засобах закладу освіти.
21 Дотримання заборон щодо вживання тютюну та алкоголю

Чи працює ваш заклад з порушеннями щодо вживання тютюну та алкоголю із застосуванням будь-яких із вказаних шляхів?

  • Призначення відповідального за дотримання правил.
  • Наявність готових правил для боротьби з порушеннями, які можуть бути здійснені учнями, персоналом і відвідувачами.
  • Надання освітніх можливостей (наприклад, просвітницькі заняття з профілактики споживання тютюну, сеанси відмови від вживання тютюну), а не лише використання каральних заходів (наприклад, догана, тимчасове звільнення з посади).
  • Направлення учнів до шкільного консультанта або медсестри.
  • Відстеження частоти здійснення порушень учнями для подальшого виявлення повторних порушників, застосування серйозніших санкцій до них та більш ефективної допомоги з профілактики, відмови від вживання та/або перенаправлення.
  • Інформування батьків про порушення.
22

Заборона реклами тютюну

Чи заборонено у вашому закладі рекламувати і показувати назви брендів тютюнових виробів та алкоголю, логотипи та інші ідентифікатори в кожному з наступних місць?

  • На шкільному майдані.
  • В інших місцях, де здійснюються функції школи.
  • На публікаціях, які школа видає або спонсорує.
  • На одязі, взутті та аксесуарах учнів і персоналу.
  • На шкільному приладді та спорядженні учнів та персоналу (наприклад, на портфелях, контейнерах для їжі, іграх, книжкових обкладинках, інших особистих речах).
23 Правила щодо зберігання та самостійного прийому медикаментів

Чи є у вашому закладі або районі письмові регуляції, що дозволяють учням носити з собою і самостійно приймати рецептурні швидкодіючі ліки для лікування астми, які включають всі наступні документи?

  • Дозвіл від лікаря, уповноваженого призначати такі ліки.
  • Дозвіл від одного з батьків / опікуна.
  • Дозвіл від шкільної медсестри.
  • Запит щодо зберігання запасних ліків у шкільному медичному пункті.
  • Учнівський договір з чітко визначеними правилами та наслідками їх порушення.
  • Негайне оповіщення батьків / опікунів, якщо дозвіл було вилучено.
  • Щорічне інформування батьків про регуляції.
24 Активний нагляд за безпекою учнів

Чи здійснюється працівниками закладу нагляд за учнями всіма зазначеними способами на всій території закладу (зокрема, в класі, їдальні, на дитячому майданчику, у роздягальні, коридорах, туалеті та шкільному автобусі)?

  • Спостереження за учнями та можливість поговорити з ними до, під час і після уроків.
  • Передбачення та ефективне реагування на небезпечні ситуації.
  • Засудження штовхання та знущання.
  • Заохочення соціально орієнтованої поведінки, як то співпраця, вирішення конфліктів і допомога іншим.
25 Наявність плану кризового реагування

Чи має ваш заклад наявний план кризового реагування?

Плани кризового реагування стосуються випадків екологічної катастрофи (наприклад, пожежа, повінь, торнадо, заметіль, землетрус), смерті або серйозних травм учня або співробітника, спроби самогубства, тероризму, біотероризму, витоку небезпечних хімікатів, вибуху, вивільнення радіації, масового захворювання або травм, чи будь-якої іншої ситуації, яка загрожує шкільній безпеці. Вони включають в себе:

  • визначені ролі та обов'язки в команді кризового реагування;
  • процедури співпраці з місцевими правоохоронними органами та установами системи управління з питань надзвичайних ситуацій;
  • «тривожна скринька», яка містить такі аварійні засоби, як: список учнів і співробітників, екстрені телефонні номери, рації, карта та плани поверхів школи, розташування енергетичних та інженерних мереж;
  • розташування резервних ресурсів району, інших закладів освіти;
  • плани ранньої евакуації закладу, переміщення учнів у безпечне місце, і зачинення будівлі;
  • визначені місця зустрічі для учнів та їхніх сімей;
  • стратегія інформування персоналу закладу, сімей та громадськості щодо планів закладу;
  • план комунікацій та взаємодії зі ЗМІ;
  • план сортування добровільних пропозицій про допомогу;
  • процедури при поводженні з підозрілими пакетами або конвертами, в тому числі заходи з мінімізації впливу біологічних і хімічних речовин;
  • список контактів стрес-консультантів та інших консультативних і психологічних служб;
  • плани відновлення занять;
  • оцінка зусиль з відновлення.
26

Навчання персоналу закладу і учнів з питань мінної безпеки і дій в екстремальних ситуаціях

Чи всі співробітники і учні протягом останнього року пройшли навчання з питань мінної безпеки і дій в екстремальних ситуаціях?

  • Всі співробітники і учні пройшли навчання.

27

Регулярний моніторинг за підтриманням безпечного фізичного середовища

Чи здійснює ваш навчальний заклад регулярний моніторинг за дотриманням безпечного фізичного середовища, слідуючи всім цим методам?

  • Щороку проводиться комплексна оцінка безпеки, а щомісяця оцінюють ігрові майданчики та спортивні поля.
  • Щодня гравці і тренери ходять спортивним полем, щоб пересвідчитись, що на ньому немає вибоїн, скла та інших небезпечних предметів.
  • Призначено відповідального за виявлення загроз
  • Визначено чітку процедуру звітності щодо небезпек перед відповідальною особою
  • Одразу після виявлення небезпек виконується ремонт

 

 

Список використаних джерел

  1. Школы, доброжелательные к ребенку http://www.unicef.org/ceecis/ru/education_21974.html
  2. Посібник з моніторингу та оцінки для шкільних програм охорони здоров’я. Вісім ключових показників на підтримку FRESH. (Формування ресурсів для ефективного шкільного охорони здоров’я). Червень 2013. — 54 с.

Перевір себе

1) Стандарт «Захисне та сприятливе для здоров’я і навчання фізичне середовище» містить такі критерії (оберіть усі правильні відповіді):

Закінчити тест
Скролінгована робоча зона розкриття змісту тем модуля. Містить тексти, зображення, аудіо та відео матеріал.