Модуль 1. Ключові ідеї і засадничі принципи
Індикація модуля, в якому знаходиться користувач
1.4 Світовий досвід, на якому базується модель БДДШ
Концептуальну рамку «Безпечна і дружня до дитини школа» вбирає елементи найвідоміших у світі моделей шкіл, як-от: «Безпечна школа», «FRESH — універсальна рамка для ефективного забезпечення здоров’я у школах», «Школа сприяння здоров’ю», «Школа, дружня до дітей», «Індекс здоров’я» тощо.
Модель «Безпечна школа» «Безпечна школа» — це навчальний заклад, який забезпечує захист від насильства, образ, зловживань та експлуатації учнів, персоналу школи, зокрема вчителів. Під безпекою розуміють захист від багатьох конкретних загроз, як-от: дитячої праці, торгівлі людьми, тортур, тілесних покарань, знущань, сексуальних домагань, зловживань та експлуатації, вербування до збройних сил, збройного нападу та стихійних лих. |
Модель «FRESH — універсальна рамка для ефективного забезпечення здоров’я у школах» Базується на чотирьох програмних принципах:
|
Модель «Школа сприяння здоров'ю»
|
Модель «Школа, дружня до дітей» Ця модель покликана допомогти дітям у набутті навичок, необхідних у сучасному мінливому світі, щоб поліпшити їхнє здоров’я і благополуччя, створити безпечне середовище, підвищити мотивацію вчителів і суспільства до підтримки освіти. Метою школи, дружньої до дитини, є всебічний розвиток усіх дітей і повна реалізація творчого потенціалу учнів. |
Модель «Індекс здоров'я школи» Індекс здоров’я школи — це інструмент оцінки і планування з питань безпеки і здоров’я, розроблений Центром профілактики і контролю захворювань (США) для закладів освіти. Ця модель надає можливість персоналу загальноосвітніх закладів:
Модель складається з восьми різних модулів, які відповідають вісьмом компонентам скоординованого процесу для збереження здоров’я у школі.
|
Список використаних джерел
- Дакарські рамки дій «Освіта для всіх»: виконання наших колективних зобов’язань (2000) // http://www.unesco.org/education/efa/ed_for_all/dakfram_eng.shtml.
- Європейська мережа шкіл зміцнення здоров’я // http://www.niigd.ru/pdf/2.pdf.