Модуль 1. Ключові ідеї і засадничі принципи
Індикація модуля, в якому знаходиться користувач
1.2 Конвенція прав дитини – фундамент БДДШ
Конвенція про права дитини містить заклик до всіх держав уживати рішучих заходів щодо захисту дітей від усіх форм насильства, образи, зловживання, відсутності піклування, гарантувати людську гідність, забезпечувати право на максимально можливу турботу про здоров’я.
Конвенція про права дитини: право на сприятливе для здоров'я, безпечне і захисне середовище |
|
Стаття 2 | Освіта повинна надаватися без будь-якої дискримінації. |
Стаття 19 |
Держави-учасниці вживають всіх необхідних законодавчих, адміністративних, соціальних і просвітніх заходів з метою захисту дитини від усіх форм фізичного або психологічного насильства, образи чи зловживань, відсутності піклування чи недбалого і брутального поводження та експлуатації, включаючи сексуальні зловживання. |
Стаття 24 |
Держави-учасниці визнають право дитини на користування найбільш досконалими послугами системи охорони здоров'я та вживають необхідних заходів для забезпечення надання необхідної медичної допомоги та охорони здоров'я всіх дітей, боротьби з хворобами і недоїданням, надання достатньої кількості поживного продовольства та чистої питної води, беручи до уваги небезпеку і ризик забруднення навколишнього середовища, забезпечення обізнаності батьків і дітей щодо здоров'я і харчування дітей, гігієни, санітарії середовища перебування дитини і запобігання нещасним випадкам, а також доступу до освіти та підтримки у використанні цих знань. |
Стаття 28 |
Держави-учасниці вживають всіх необхідних заходів для забезпечення того, щоб шкільна дисципліна була забезпечена методами, що ґрунтуються на повазі до людської гідності дитини. |
Стаття 29 |
Держави-учасниці погоджуються щодо того, що освіта дитини має бути спрямована на:
|
Стаття 37 |
Держави-учасниці забезпечують, щоб жодна дитина не піддавалась катуванням та іншим жорстоким, нелюдським або принижуючим гідність видам поводження чи покарання. |
У доброзичливих до дитини школах ці принципи і стандарти повинні впроваджуватися при формуванні освітнього середовища, в якому діти не відчувають страху і неспокою, не наражаються на небезпеку і ризик захворювання, захищені від експлуатації, їм не завдається шкода і не наносяться образи. Таке освітнє середовище передбачає надання на базі шкіл послуг щодо охорони здоров'я, належного харчування, водопостачання та санітарії.
Список використаних джерел
- Конвенція про права дитини [Електронний ресурс] : Міжнародний документ від 20.11.1989. — Електрон. текст. дані. — Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/995_021. — Назва з екрана.
- Школы, доброжелательные к ребенку http://www.unicef.org/ceecis/ru/education_21974.html